Een bruisende zomer op Spoor Oost

Op 5 april 2016
Spoor Oost

Vorig jaar vond de Sinksenfoor voor de eerste keer plaats op de site Spoor Oost. Een gedeelte van dit rangeerstation wordt niet meer gebruikt en ligt vlak naast de dichtbevolkte wijken oud-Borgerhout en Antwerpen-Noord. Dankzij schepen van Ruimtelijke Ordening Rob Van de Velde werd Spoor Oost razendsnel opnieuw ingericht zodat dit terrein door de buurt gebruikt kan worden.

Op zaterdag 26 maart werd Spoor Oost feestelijk geopend met een rommelmarkt, kinderanimatie, sport en muziek. Dit openingsfeest lokte 10 000 mensen naar het nieuwe terrein. Lisa Geets is N-VA-gemeenteraadslid en woont vlak bij Spoor Oost. Al van bij het begin volgt ze het dossier dan ook op de voet. Lisa Geets: "Het is fantastisch dat dit terrein dankzij schepen Van de Velde eindelijk aan de buurt wordt gegeven. Het heeft enorm veel potentieel en komt tegemoet aan de vele noden van de Borgerhoutenaar. Jammer genoeg wil het linkse districtsbestuur dit niet zien en misbruiken ze ook dit dossier om oppositie te voeren tegen de stad op de kap van de Borgerhoutenaar. Het grote succes van het openingsfeest bewijst dat het districtsbestuur mijlenver afstaat van de realiteit. Ik ben er alvast zeker van dat we een warme, bruisende zomer in Borgerhout tegemoet gaan!"