De aanhouder wint

Op 8 februari 2022
Patrick Paredaens

Na meerdere interpellaties in te dienen heeft de N-VA in Borgerhout dan toch zijn slag thuisgehaald. De bol aan de trap van het mooie districtshuis in Borgerhout is eindelijk teruggeplaatst. Nadat het district toestemming had gegeven een groep Brusselse jongeren om te overnachten in het districtshuis in het weekend van 20 oktober 2019 was 1 van de marmeren bollen gesneuveld aan de trap. Uiteindelijk zal het 4 jaar duren vooraleer de trap opnieuw hersteld is.

De bol, samen met de trap was zwaar beschadigd na de overnachting. Jammer aangezien deze trap één van de absolute aandachtstrekkers is van het districtshuis die vaak door trouwende koppels wordt gebruikt om mooie foto’s te maken.

Pas nadat de N-VA fractie meerdere vragen had gesteld aan het district is de trap in januari 2022 hersteld. Een verwezenlijking die nooit tot stand was gekomen was het niet door de meerdere vragen die onze fractieleider Patrick Paredaens heeft gesteld op de raad om hier toch schot in de zaak te krijgen. De voltallige N-VA fractie is tevreden dat dit prachtig stukje Borgerhouts patrimonium terug in ere is hersteld.

Patrick Paredaens

Wouter Luykx