De hondenweiden in Borgerhout: een verhaal van veel modder en weinig gras.

Op 1 mei 2015

N-VA Borgerhout – Mededeling van 30 april 2015

Door de heisa die ontstaan was rond de – overigens correcte en terechte inhoud – van een artikel in het Huis aan Huis-blad van N-VA Borgerhout, was een interpellatie tijdens de raadszitting van 2 maart ll. van N-VA raadslid Kris Matheussen wat in de schaduw gebleven.

De hondenweiden in Borgerhout: een verhaal van veel modder en weinig gras.

Als buurtbewoonster was het raadslid Matheussen opgevallen dat de hondenzone aan het Luitenant Naeyaertplein in een erbarmelijke staat verkeert. Voor Kris Matheussen, zoals altijd erg bekommerd om viervoeters, netheid op de straten en aangename publieke leefomgeving was dit voldoende om een interpellatie in te dienen op de raadszitting van 2 maart ll.
De genoemde hondenloopzone was alleen geschikt om de honden en hun baasjes een modderbad te geven.
Ook andere hondenloopzones van het district werden door Matheussen onder de loep genomen.  Overal werd ze met dezelfde moddertoestanden geconfronteerd. De foto’s die ze op de raadszitting voorlegde hebben het districtsbestuur doen inzien dat er dringend moet ingegrepen worden.
Ter zitting kon districtsvoorzitster Preneel bevestigen dat de nodige opdrachten al zouden gegeven zijn.
Kris Matheussen kennende wordt dit nauwgezet opgevolgd.