“Democratische” besluitvorming in omgekeerde volgorde.

Op 23 juni 2014

N-VA Borgerhout – Persmededeling van 23 juni 2014

Districtsbestuur Borgerhout licht pers in over negatief advies aangaande het geluidsactieplan…

Op de raadszitting van 23/6/2014 staat de goedkeuring van het negatief advies van het districtsbestuur over het stedelijk geluidsactieplan geagendeerd

… 10 dagen vooraleer het in de districtsraad wordt behandeld.
N-VA Borgerhout vindt het hoogst merkwaardig dat men uit de pers moet vernemen dat het district Borgerhout een negatief advies geformuleerd heeft vooraleer dit ter goedkeuring werd voorgelegd aan de districtsraad. Bovendien gebeurde dit zelfs nog voor de commissiezitting waarin een vertegenwoordiging van de Stad het plan kwam toelichten. Bovendien bleken zowel leden van het districtscollege, raadsleden uit de meerderheid als uit de oppositie nog volop vragen te hebben.
Men kan zich de vraag stellen of het college wel voldoende kennis van zaken had, vermits ze een aantal zaken blijkbaar niet begrepen. Of stond het besluit al vast vooraleer de eerste letter van het actieplan gelezen werd… Wij vrezen het.

“Democratische” besluitvorming in omgekeerde volgorde.
Dit bestuur heeft de mond vol over inspraak en participatie. N-VA Borgerhout stelt eens te meer vast dat het om schijnparticipatie gaat, eindigend in het buiten spel zetten van de districtsraad. De democratische taak van de districtsraad om te participeren in de beleidsdialoog verwordt hiermee tot een tijdrovend en duur toneelstuk.