In Memoriam Roger Van Houtte

Op 18 november 2011

Voor een gewaardeerde medewerker, behulpzame collega, bestuurslid van Borgerhout en warme vriend

Op 16 november overleed Roger Van Houtte op zestigjarige leeftijd. Met hem verloor de N-VA-familie een talentrijke en ervaren medewerker, een vriendelijke en behulpzame collega én een geëngageerde partijgenoot. Roger werkte als tekstschrijver voor de partij. Naast bijdragen onder eigen naam in het ledenmagazine schreef hij  ontelbare toespraken, columns en opiniebijdragen voor N-VA-parlementsleden.  Met zijn scherpe pen en taalgevoeligheid krikte hij de redactionele kwaliteit van brochures, boeken en andere partijpublicaties op. Namens de N-VA zetelde Roger in de Expertencommissie voor Overheidscommunicatie, verbonden aan het Vlaams Parlement.

Zijn politiek engagement beperkte zich niet tot professionele opdrachten, maar vertaalde zich ook in concreet vrijwilligerswerk. Zo maakte hij al jaren deel uit van de kernredactie van het magazine Doorbraak. Zo stelde hij zijn pen en journalistieke ervaring ook ten dienste van de Vlaamse beweging.

Na zijn studie politieke en sociale wetenschappen aan de K.U.Leuven begon Roger zijn journalistieke carrière bij De Nieuwe Gazet - Het Laatste Nieuws (oktober 1973 – december 1985) en zette hij die voort bij de Gazet van Antwerpen (januari 1986 – november 2008). Door een gedwongen vertrek na bijna 23 jaar trouwe dienst moest Roger een punt zetten achter zijn loopbaan als journalist. Zo kon de N-VA vanaf 2009 een beroep doen op Roger als senior writer bij de professionele uitbouw van de partij.

De ganse N-VA en bijzonder de afdeling Borgerhout is diep bedroefd om dit plotse afscheid van een gewaardeerde medewerker, behulpzame collega en warme vriend. De partij leeft mee met zijn echtgenote Els, familie en vrienden.