N-VA Borgerhout neemt initiatief voor Covid19-steun aan Borgerhoutse HORECA

Op 27 oktober 2020
Patrick Paredaens

N-VA draagt lokale economie in het hart.

Toen het Overlegcomité van de diverse regeringen op 16 oktober besloot om de horecazaken te sluiten ging N-VA Borgerhout over tot actie.

Fractievoorzitter Patrick Paredaens diende onmiddellijk een interpellatie in om het districtsbestuur aan te zetten tot een steunactie voor de Borgerhoutse handelszaken, meer bepaald om de horeca de Covid-19 crisis te helpen overleven.

Lijst van take-away horecazaken

Er werd gepleit om een lijst op te stellen van de betrokken horecazaken die take-away aanbieden en vervolgens die lijst via de sociale media van het district openbaar te maken en te verspreiden.

Blijkbaar is N-VA Borgerhout in het opzet geslaagd want Luc Moerkerke, districtsschepen voor Middenstand (Groen) heeft de vlucht vooruit genomen.  Nog voor de beraadslaging op de districtsraad kondigde hij in de pers zijn (?)  initiatief aan om het Borgerhoutse take-away aanbod bekend te maken op de webstek van het district.  Tegelijkertijd liet hij de N-VA-interpellatie van de agenda van de districtsraad afvoeren, maar dit werd N-VA-protest ongedaan gemaakt.

N-VA Borgerhout is vooral verheugd dat stappen gezet worden om de lokale horeca te steunen.

Dat de aanzet hiertoe “gestolen” werd door de schepen is niet zo erg, hooguit kinderlijk amusant.

Fractie-voorzitter Patrick Paredaens: “Bij gebrek aan eigen inspiratie en zin voor initiatief heeft de schepen van Middenstand ons voorstel gekaapt. Ik ervaar dit als een vorm van appreciatie.  Maar niet de meest beleefde.”