Opnieuw gemiste kans voor Borgerhout

Op 30 november 2018

De N-VA Borgerhout betreurt de keuze van Groen, sp.a en PVDA om de huidige coalitie verder te zetten.  “Deze coalitie heeft sinds haar aantreden in 2012 gekozen voor een negatieve benadering en een openlijk conflictmodel met het stadsbestuur”, stelt lijsttrekker Alain Herremans. “Ons district is 6 jaar lang het toneel geweest voor politieke profilering van links en extreem-links. Borgerhout en de Borgerhoutenaren waren hiervan de dupe. Blijkbaar kiest de coalitie ervoor om deze destructieve, onnodig polariserende aanpak verder te zetten.” Het argument dat de coalitie beloond is door de kiezer wil Herremans verder duiden: “Vooral Groen is gegroeid in deze campagne. De kiezer heeft duidelijk een ecologische boodschap willen geven. En ook daar gaat deze coalitie de mist in. Met de PVDA kiest Groen resoluut voor dé partij die zich zelfs verzette tegen de invoering van een lage-emissiezone.”

Voorzitter Hans Gooris kijkt vooruit naar de rol van de N-VA in het district. “We mogen niet in de val trappen die links en extreem-links gespannen hebben. Wij gaan niet mee in het spelen van politieke spelletjes op de kap van de Borgerhoutenaren. Wij gaan voor een constructieve oppositie en het herstellen van de bruggen met de stad die deze coalitie steevast opblaast. Wij hebben maar één agenda en dat is de Borgerhoutenaar.”