Speelpret in het Te Boelaarpark valt opnieuw in het water.

Op 26 mei 2023

Sinds 2020 kunnen bezoekers van het Te Boelaarpark genieten van een speelfontein. Deze fontein is vooral in trek bij kinderen en jongeren die tijdens warme dagen kunnen afkoelen bij het water. Echter is het momenteel niet mogelijk om de speelfontein te gebruiken, wederom zijn er werken aan de gang.

"Nu het terug beter weer wordt is het jammer dat kinderen niet kunnen spelen in de fontein" zegt Wouter Luykx, districtsraadslid voor N-VA in Borgerhout. "Het districtsbestuur heeft net geen 200.000 euro besteed aan het ontwerp en de bouw van de speelfontein maar elk jaar zijn er wel defecten waardoor deze niet ten volle kan gebruikt worden."

N-VA Borgerhout roept de huidige meerderheid (groen, PVDA en vooruit) dan ook op om de fontein zo snel mogelijk de repareren en ervoor te zorgen dat het beheer structureel wordt aanpakt. De speelfontein, de aangrenzende bankjes en de ligweide trekken in de lente en zomer altijd veel publiek, de steeds wederkerende problemen aan de speelfontein verminderen de belevingswaarde van het Te Boelaarpark.